Babeczki z paschą i konfiturą różaną

czwartek, 19 kwietnia 2012 · Posted in ,


wpis zrealizowany przy współpracy z www.whitechocolatemoccha.com

Święta minęły a wraz z nimi przeróżne smaki. Jednym z nich były słodkie tartelinki które postanowiłam wręczyć w prezencie urodzinowym mojej siostrze.
Inspiracją była pascha na którą przepis znalazłam na blogu mojewypieki . Ale jednocześnie nie chcąc robić konkurencji mojej mamie, która jest paschowym guru, postanowiłam zaserwować ją w takiej oto formie. Ponieważ pracy kuchennej było całe mnóstwo dziś jedynie zdjęcie końcowego efektu moich działań. No i oczywiście przepis:)
Ponieważ przygotowanie paschy wymaga rozłożenia tematu na dobę, pieczenie babeczek rozpoczęłam od kremu.. Z przepisu wyłączyłam jedynie bakalie, które akurat do tej wizji mi nie pasowały.

Krem z paschy:
  •         2 litry mleka,
  •         laska wanilii,
  •         500 ml kwaśnej śmietany,
  •         6 jajek,
  •         250 g masła, w temperaturze pokojowej,
  •         3/4 szklanki cukru pudru.
Mleko zagotować z rozciętą laską wanilii. Do wrzącego powoli wlewać jaja roztrzepane ze śmietaną. Gotować, mieszając, aż cały płyn w garnku podzieli się na ser i serwatkę. Ostudzić, usunąć wanilię.
Cedzak wyłożyć podwójną warstwą gazy i odcedzić ser. Maksymalnie go odcisnąć, najlepiej zostawić na noc na cedzaku, a rano docisnąć. Serek powinien być sypki. Masło zmiksować z cukrem pudrem. Do makutry wrzucić ser, stopniowo dodawać masło i ucierać, aż powstanie spójny krem. Można to zrobić mikserem.

Ciasto kruche:
  •     30 dag mąki, 
  •     20 dag dobrze schłodzonego masła,
  •    15 dag cukru pudru,
  •    2 surowe żółtka,
  •     łyżka gęstej kwaśnej śmietany (18%),
  •    konfitura różana.

 Mąkę przesiewamy do miski, dodajemy schłodzone masło (najlepiej posiekane nożem), cukier puder, żółtka oraz śmietanę. Wyrabiamy ciasto, które następnie formujemy w kulę i wstawiamy do lodówki na ok. 30 min.
Następnie ciasto wałkujemy i wykładamy nimi foremki do muffinek. Wstawiamy do pieca nagrzanego do 180 st na ok. 12-15 minut. Aż foremki z ciasta będą zarumienione.

Kiedy ciastkowe foremki wystygną. należy wysmarować ich dno oraz boki w środku konfiturą różaną a następnie przekładamy do nich krem z paschy. Tak przygotowane wstawiamy do lodówki na ok 2 godziny aby krem stężał.



Leave a Reply

Obsługiwane przez usługę Blogger.