Makaron...moja miłość

czwartek, 24 listopada 2011 · Posted in , ,


wpis zrealizowany przy współpracy z www.whitechocolatemoccha.com
 Makarony są podstawowym powodem dla którego nie jestem w stanie przejść na żadną dietę. Uwielbiam je pod każdym względem..można z nich wyczarować mnóstwo pysznych dań, za stosunkowo niewielkie pieniądze i w bardzo krótkim czasie. W swoim menu mam kilka sprawdzonych przepisów i mimo to chętnie sięgam po coś nowego.
Ten przepis który Wam dziś zaprezentuje pochodzi z gazetki "Palce lizać" wydanie jesienne i to zdecydowanie to danie zwróciło moją uwagę po pierwszym jej przejrzeniu.
Polecam tym którzy lubią ciężkie i wyraziste sosy bo ten serowy właśnie do takich należy.
 Składniki:
  • 150 g sera cheddar,
  • 250 g sera gruyere,
  • 100 g sera parmezan,
  • 500 ml śmietanki 30%,
  • 1 ząbek czosnku,
  • 2 łyżeczki musztardy Dijon,
  • 1,5 łyżeczki mielonej słodkiej papryki,
  • pęczek szczypiorku (ja zastąpiłam natką pietruszki),
  • sól,
  • pieprz,
  • no i makaron oczywiście.
 Gotujemy makaron.
Wszystkie sery ścieramy na tarce na grubych oczkach. 
Do rondla bądź do wyższej patelni wlewamy śmietankę, dodajemy do niej czosnek przeciśnięty przez praskę, i całość podgrzewamy aż do momentu kiedy śmietanka będzie bliska zagotowania. Dodajemy do niej sery, musztardę oraz paprykę
Mieszamy. Przyprawiamy solą oraz pieprzem. 
Łączymy z makaronem, posypujemy natką bądź szczypiorkiem. Wedle uznania:D

Ps. Danie jest dość drogie, najdroższy jest ser gruyere. Dlatego pewnie nie będzie zbyt częstym gościem na moim stole, ale raz na jakiś czas można zaszaleć:D Bo jest naprawdę przepyyyyyyyyszne

Leave a Reply

Obsługiwane przez usługę Blogger.