Ryba wpływa na wszystko

czwartek, 28 lipca 2011 · Posted in , ,

 wpis zrealizowany przy współpracy z www.whitechocolatemoccha.com


Rybki...
Jadam je rzadko a to zdecydowanie błąd. Przyzwyczajona do mintaja w kostce, obtoczonego w mące i smażonego na patelni po prostu za nimi nie przepadam..skrzywienie z dzieciństwa. (no chyba że nad morzem...to zdecydowanie inna para kaloszy:)
Chociaż są takie piątki w mojej pamięci, kiedy mama kupowała kergulenę, która była tak pyszna, że nie mogąc się jej doczekać zjadałam ją gorącą wprost z patelni.
Ale przecież się zmieniamy i smaki się zmieniają i dzięki pewnej przyjaźni powoli odkrywam ten nieznany mi świat, otwieram oczy na nowe horyzonty kulinarne i eksperymentuję. Dołączając do tego moje prywatne hobby tj karmienie ludzi wyszło, coś fajnego.
Wybierając się na weekend do Oli szperacza (wspominałam o niej w tym poście) postanowiłam upichcić rybkę, którą po raz pierwszy zaserwowała mi moja siostra Ola [inna niż Ola szperacz] (o niej też wspominałam o tu).
Pamiętam, że nie mogłam się o tej ryby oderwać…jadłam i jadłam, zabrałam ze sobą do domu w miseczce i znów jadłam…a potem nagle o niej zapomniałam,
Przypomniało mi się tuż przed wyjazdem i uznałam, że to jest to..że będzie pycha…i faktycznie było.
Pomijam ochy i achy [nieskromnie] to usłyszeć komplement „przepyszna” od smakosza a zarazem człowieka, któremu trudno dogodzić w każdej niemal dziedzinie, to mój osobisty sukces.

Zapraszam do sprawdzenia sprawdzonego przepisu

Składniki
  • 1 kg filetów z ryby (ja miałam dorsza)
  • 2 duże cebule
  • 1 słoik ogórków konserwowych
  • 1 słoik papryki konserwowych
  • mąka
  • pół szklanki wody
  • 2 jajka
  • olej
 Zalewa: 
  • 2 szklanki wody
  • 1/2 szklanki oleju
  • mały słoiczek koncentratu pomidorowego
  • 4 łyżki keczupu
  • 4 łyżki cukru ( u mnie z lekkim "czubem")
  • 4 łyżki octu
Cebulę kroimy w kółka cienkie a ogórki i paprykę w drobne słupki.
Filety pokroić na cienkie kawałki.
Z mąki, wody oraz jajek robimy ciasto naleśnikowe (warto je przyprawić, posolić, dopieprzyć, dodać słodkiej papryki. Kawałki ryby moczymy w cieście naleśnikowym. Tak przygotowane filety smażymy na oleju z obu stron na złoty kolor. Usmażone odsączamy na ręcznikach papierowych.
Wszystkie składniki zalewy doprowadzamy do wrzenia i gotujemy jeszcze ok. 3 minuty na małym ogniu.
Rybę i warzywa układamy warstwami, a następnie wszystko zalewamy gorącą zalewą.

Leave a Reply

Obsługiwane przez usługę Blogger.