Pizza Riva, zrobić ją trziba :)

czwartek, 5 stycznia 2012 · Posted in , , , , , ,


wpis zrealizowany przy współpracy z www.whitechocolatemoccha.com
Nowy Rok przyniósł dużo nowości. Przypomniał również stare smaki, do których do tej pory nie miałam odwagi wystartować na własną rękę. Łakomstwo jednak zwyciężyło i dzięki temu mogę się z Wami podzielić niezwykłym połączeniem.
Pierwszy raz miałam okazję skosztować tego dzieła w marcu zeszłego roku, kiedy to wybraliśmy się z Dorocią ( a w zasadzie ona nas wyciągnęła) do Flaminga (wspomina o nim w tym poście).
Victor był wtedy jeszcze malutkim chłopcem:)
Mruczała coś pod nosem o boskiej pizzy z krewetkami i mango, a ja puszczałam to mimo uszu gdyż takie połączenia są obce mojej kulinarnej fascynacji. I oczywiście kierując się własnym sercem wybrałam pizzę z szyjkami rakowymi (też pyszną, bądź, co bądź)...
Ileż było we mnie zazdrości jak już spróbowałam tego, co miała na talerzu...Jakież to było dziwnie, niezwykle pyyyszne:)
Od tamtej pory jak już tylko trafiam na ul. Chopina 5 doskonale wiem, co będę jeść...
A od wczoraj moje domowe menu zasilone jest poniższym przepisem

Składniki na ciasto:
  • 160g wody, ciepłej ale nie gorącej (3/4 szklanki, takiej ciemnej Arcoroc)
  • 2 łyżeczki oliwy z oliwek
  • 30g drożdży
  • 1 łyżeczka cukru
  • 300g mąki
  • ½ łyżeczki soli
 Składniki na pizzę:
  • krewetki ok 400 g (średnie, bez ogonków)
  • mango, 1 sztuka
  • kolendra w listkach, ok 10 sztuk
  • pomidor, średni
  • serek mascarpone, małe pudełko
  • curry, 2 łyżki
  • białe wino, 1 szklanka

Rozgrzewamy piekarnik do 250 st.
Szykujemy ciasto, wszystkie składniki łączymy ze sobą..Zgodnie ze wskazówkami w tym poście, i tym, i jeszcze tym.
Ciasto zagniotłam i odstawiłam na 15 min. 
 W czasie, gdy to rośnie, przygotowujemy składniki:
Krewetki płuczemy dokładnie, mango obieramy i kroimy w cienkie plasterki (ok 10 szt.), liście kolendry płuczemy i osuszamy w papierowym ręczniku (ok 10 gałązek).
 Wyrośnięte ciasto wałkujemy i układamy na blasze uprzednio posmarowanej oliwą i posypanej bułką tartą.
Na cieście układamy krewetki, liście kolendry oraz plasterki mango.
 A teraz czas na sos:
Parzymy pomidora, obieramy ze skóry, kroimy w grubą kostkę i wrzucamy na patelnie lekko polaną oliwą, a po kilku minutach podlewamy 1/4 szkl białego wina.
  Pomidor powinien się rozpaść i zrobić się papkowaty.
Następnie dodajemy opakowanie serka mascarpone i mieszamy, aby się ładnie rozpuścił. Gdy ser połączy się z pomidorami dodajemy dwie łyżki mieszanki curry. Doprawiamy wg uznania solą oraz pieprzem. Dolewamy jeszcze pół szklanki białego wina, aby go nieco rozrzedzić.
 Tak przygotowanym sosem smarujemy dokładnie ciasto, tak, aby przykrył wszystkie składniki.
Pizzę wstawiamy do pieca na 18-20 minut.


No i co o tym myślicie??
Kto ma ochotę spróbować?:)

Leave a Reply

Obsługiwane przez usługę Blogger.