Grzybobranie

czwartek, 11 sierpnia 2011 · Posted in ,


 wpis zrealizowany przy współpracy z www.whitechocolatemoccha.com
 Kiedy byłam małą dziewczyną rodzice wpoili mi, że weekend to czas wycieczek, spacerów i ogólnej aktywności.
Taką też formę przybrała moja ostatnia wizyta u nich i kiedy tylko zajechałam pod dom okazało się, że jedziemy do lasu..na chwilę, na grzyby, żeby nie siedzieć bezczynnie w domu:)
Uzbrojeni w koszyk i nożyki wybraliśmy się na grzybobranie (o godzinie 16)
Pogoda wydawać by się mogła iście grzybowa, ciepło, a przy tym deszczowo..ale nic bardziej mylnego.
Grzyby jeszcze nieśmiało siedzą gdzieś pod ziemią i czekają na lepsze jutro.

 Z drugiej strony nie ma, co narzekać, bo kilka kurek i podgrzybków udało nam się upolować...
Wszelkimi znaleziskami zostałam obdarowana, co spowodowało ogólne zamieszanie..bo cóż tu z tego upitrasić...wstępną inspiracją była najnowsza "Kuchnia" gdyż z okładki mieni się i szeroko uśmiecha tarta z kurkami...Maciej jednak polecił mi tartę od Asi z Kwestii Smaku.

I ta zdecydowanie bardziej przypadła mi do gustu (tylko to ugniatanie ciasta drożdżowego...znam pewnego mistrza w tym temacie, no ale niestety, musiałam poradzić sobie sama)
Wyszła przepyszna i wspaniała.. mimo, że u mnie nie tylko kurki w zestawie i troszkę swoich zmian.
Ogólnie efekt godny polecenia:)
 Składniki:
Ciasto:
  • 200 g mąki
  •  60 g masła, roztopionego
  • 1 jajko
  • 1 łyżeczka soli
  •  1 torebka suszonych drożdży (7 g) w przeliczeniu na świeże (25g)

Nadzienie:
  •  450 g grzybów
  •  1 łyżka oliwy z oliwek
  •  1/2 cebuli, pokrojonej w drobną kosteczkę
  • 1 łyżka masła
  • sól morska i świeżo zmielony czarny pieprz
  • 2 jajka
  • 150 g kwaśnej, gęstej śmietany 18%
  • szklanka utartego parmezanu
Tortownica z odpinaną obręczą o średnicy 20 cm (może być trochę większa), posmarowana oliwą z oliwek

Przygotowanie:

Ciasto:
Mąkę przesiać do miski, dodać roztopione masło, jajko, sól, drożdże. Wyrobić ciasto, dodając 5 - 6 łyżek ciepłej wody. Ciasto wygniatać przez 15 minut (mieszadłem miksera - 10 minut). Rozwałkować na placek większy niż średnica torownicy, wyłożyć nim dno i boki formy. Wstawić do lodówki na czas przygotowywania nadzienia.
 Nadzienie:
Grzybki oczyścić i w razie potrzeby szybko opłukać, bardzo dokładnie osuszyć. Na patelni, na maśle  zeszklić cebulę, mieszając od czasu do czasu, nie rumienić. Dodać grzyby i smażyć na średnim ogniu przez około 10 minut.Doprawić solą oraz pieprzem. 
Piekarnik nagrzać do 200 stopni. Jajka roztrzepać lub przez chwilę zmiksować. Odłożyć około 1/3 roztrzepanych jajek, a resztę wymieszać ze śmietaną, doprawić solą oraz sporą ilością świeżo zmielonego pieprzu. 
Tartę wyjąć z lodówki i wstawić na 2 minuty do piekarnika. Na dno tarty wyłożyć grzyby, zalać masą z jajek i śmietany, posypać tartym serem. Brzegi ciasta posmarować odłożonym roztrzepanym jajkiem, resztą skropić wierzch tarty.
Wstawić do piekarnika i piec przez 25 minut.Pod koniec pieczenia zmniejszyć nieco temperaturę, aby boki tarty nie zrumieniły się za bardzo. 
  Źródło przepisu www.kwestiasmaku.pl

Leave a Reply

Obsługiwane przez usługę Blogger.